مجله علمی – تخصصی ایکد | شماره 42 | فصلنامه تابستان 99

مدیریت اطلاعات یکی از ارکان مهم مدیریت زنجیره تأمین است که این موضوع موردتوجه شرکای تجاری در زنجیره‌های تأمین گوناگون قرارگرفته است. با توجه به پیشرفت فناوری، ماهیت فرآیندهای کسب‌وکار تغییر کرده است و کسب‌وکارها به‌منظور بقا باید خود را با تغییرات منطبق کنند. قدرت تطبیق‌پذیری یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود. استانداردهای سازمان جهانی GS1 در زنجیره تأمین کالا و مدیریت اطلاعات زنجیره تأمین عامل مهم تطبیق‌پذیری و دستیابی به مزیت رقابتی است. به‌منظور ایجاد یک سیستم مدیریت اطلاعات کارا و اثربخش نیاز به اطلاعات شفاف،­ دقیق و­ صحیح داریم.­ این‌گونه اطلاعات به دولت‌ها و ذینفعان صنعت امکان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شفاف و دقیق برای پیشرفت اقتصاد ملی می‌دهند که این امر مستلزم ایجاد زیرساخت راهبردی از داده‌های شفاف، باکیفیت و غنی است.مرکز­ملی شماره‌گذاری کالا و­خدمات­ایران­­­ با تکیه‌بر پتانسیل‌ها و توانمندی‌های خود، نقش اصلی در ایجاد ساختاری شفاف و مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی ایفا می­کند. رویکرد اصلی مرکز، ایجاد زبان مشترک و تسهیل تجاری برای ذینفعان صنعت و کسب‌وکارهای تجاری است.

فصلنامه علمی و تخصصی ایکد با مجوز رسمی از کمیسیون انتشارات دولتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 86161، ضمن معرفی توانمندی‌ها و خدمات ارائه‌شده توسط مرکز ملی شماره­گذاری کالا و خدمات ایران، آخرین یافته‌های علمی و کاربردی در زمینه مدیریت زنجیره تأمین را به‌صورت فصلی و مستمر منتشر می‌نماید. در این شماره از فصلنامه به ارائه مقالات کاربردی شامل نحوه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی حافظه فیزیکی (EFD) و استانداردهای GS1 برای شفافیت مالیاتی، معرفی خدمات ارائه‌شده توسط مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، معرفی استاندارد CBV، نحوه ایجاد ساختار استاندارد از کیفیت داده‌ها توسط شرکت Healthineers و آشنایی با استانداردهای داده در حوزه بهداشت و درمان پرداخته‌شده است. از کلیه پژوهشگران، متخصصین و اندیشمندان در این حوزه دعوت به عمل می‌آید به‌منظور همکاری با این مجله و غنا بخشیدن به مطالب آن یافته­های علمی خود را به آدرس پایگاه اینترنتی مجله به نشانی e-code@gs1-ir.org ارسال نمایند تا پس از تائید کمیته علمی به چاپ برسد. شایان‌ذکر است فصلنامه به‌صورت دیجیتال در سایت www.e-code.ir و پایگاه اینترنتی موسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی به نشانی http://trindoc.itsr.ir/ در دسترس عموم علاقه‌مندان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *